Vecā osta bija dabīga osta upes grīvā, kas izveidojās, upei iztekot no Engures ezera un ietekot jūrā. Šo upi sauca par Melnupi un vēlāk par Vecupi. Sakarā ar Mērsraga kanālu, kuru izraka 1842.gadā, lai nosusinātu muižnieku pļavas un laukus, ūdens līmenis Melnupē pazeminājās par 4 metriem, līdz ar to vecās ostas darbība izbeidzās…
1956.gadā iesāka būvēt mākslīgu ostu, bet tās pilnīga izbūve nav pabeigta, tomēr tajā varēja ienākt zvejas kuģi, kas zvejoja Atlantijas okeānā. Gada laikā osta aizsērē apmēram par 1 metru, to nepieciešams padziļināt. Šajā sakarā ir radušās problēmas:
– ar ostasuzturēšanu kārtībā,
– ar aktīvas saimnieciskās darbības
attīstīšanu,
– ar lielāku kuģu ienākšanu ostā.
Tagad ostā ienāk zvejas kuģi, kas zvejo zivis Rīgas jūras līcī un Baltijas jūrā.Tie ir SIA “Unda” piederošie 2 zvejas kuģi, SIA “Līcis” 5 zvejas kuģi, SIA “Engure” 2 zvejas kuģi, šie kuģi zvejo zivis zivju cehu vajadzībām. Sakarā ar to, ka pagasta padome piedalās Baltijas jūras valstu “Suportnet” projektā, ostā ir notikušas izmaiņas. Ir veikta ostas akvatorija padziļināšana, šos darbus veikusi firma SIA “Akvateks”. Tagad ostā var ienākt kuģi ar 3,5 m iegrimi, iegādāta arī piestātne mazajām jahtām un rasta sadarbība ar jahtklubu “Hercogs Jēkabs”.
Netālu no ostas firma “PHL”, kuru vada Harijs Priede, nodarbojas ar jahtu būvi eksportam. Ārzemnieku interese par firmas būvētajām jahtām ir ļoti liela. 2 gadu laikā uzbūvēti un pārdoti 2 trimarāni Catri 22 tipa. Pašlaik tiek būvēti 3 trimarāni:
Catri 22 un Catri 30 tipa. Jahtu būve un jahtu tūrisms – šie ir perspektīvākie biznesa veidi Engures ostā.
Sorry, nothing found.